ניהול נכסים דיגיטליים

ניהול נכסים דיגיטליים – מקסימום שליטה על ערוצי השיווק והתוכן

פתרון תוכן אפקטיבי באינטרנט כולל ניהול נכסים דיגיטליים: אתר אינטרנט דינאמי שסביבו פועלים ערוצי תוכן שונים כגון רשתות חברתיות, בלוג, דיוור אלקטרוני וערוצי תוכן נוספים שמייצרים תנועה לאתר.

ניהול נכסים דיגיטליים מבוסס על אינטגרציה של מערכות ותהליכים. הלב של תמהיל התוכן הוא אתר אינטרנט דינאמי שעשוי לכלול ערוצי תוכן עסקי, שיווקי, מקצועי, מסחרי ותכני תמיכה מגוונים. ערוצי התוכן יכולים לפעול גם כאתרים חיצוניים כאשר דף הבית מאגד תחתיו אשכול אתרים הפועלים באופן מגובש ובזיקה הדדית (ניווט, מראה וכד’) תחת הכתובת הראשית.
סביב האתר (או אשכול האתרים) פועלים ערוצי תוכן נוספים – פייסבוק, יו-טיוב, ניוזלטר, בלוג ועוד – המייצרים חשיפה ממוקדת של התוכן, מחוללים תנועה רלוונטית לאתר האינטרנט ומאפשרים קיום שיחות ואינטראקציה עם צרכנים/לקוחות קיימים ופוטנציאליים. איכות (וכמות) התנועה מושפעת מאיכות התוכן.

תמהיל תוכן רב ערוצי הכולל אתר אינטרנט (זמין במחשב ובמכשירים ניידים), מספר ערוצי מדיה חברתית וערוצי הפצה אחרים מבטיח חשיפה מירבית לקהלי מטרה נבחרים. כי לא משנה באיזה ענף אתם פועלים, האינטרנט היא הדרך המועדפת על לקוחותיכם לאיסוף מידע לצורך קבלת החלטה. הם משתמשים במנועי חיפוש ורשתות חברתיות כדי להגיע במהירות לתוכן רלוונטי ואם התוכן שלכם יהיה שם בזמן הנכון יתחיל תהליך שעשוי להניב לכם תוצאות.

בחלק ניכר מן המקרים לא מדובר בתהליך הגיוני אלא בתהליך רגשי. לעתים קרובות מדובר בשילוב בין החלטה רציונאלית ואמוציונאלית. למשל, ברכישת רכב. אך אפילו בעסקה לוגית כגון רכישת מערכת תוכנה עסקית, אירוע B2B קלאסי המערב אנשי מקצוע – גם בעסקה כזאת יש משקל למרכיבים לא רציונאליים. המשמעות הפרקטית היא גיוון תוכן, מעטפת תכנים שתיתן מענה לכל מגוון הלקחות/צרכנים הרלוונטיים.
בניית תמהיל תוכן אפקטיבי באינטרנט ופתרון ניהול נכסים דיגיטליים היא תהליך ייחודי שמבוצע עבור כל תאגיד, חברה ועסק עפ”י מכלול של שיקולים.

דוגמא: כמה משפיעה הפגנת ידע מקצועי וחדשנות בענף שלכם? אם למוניטין מקצועי יש חשיבות גבוהה לצורך רכש לקוחות או שימור לקוחות, פתרון התוכן שלכם עשוי לכלול בלוג מקצועי. המידע המוגש בבלוג תומך בתהליכי התלבטות ומכירה, אך יותר מכך – עצם קיומו של בלוג מקצועי איכותי יוצר יתרון תדמיתי. כאשר מדובר בתהליכי מכירה מתמשכים ליתרון הזה יש משמעות גדולה.
את התוכן של הבלוג כדאי להפיץ ברשתות חברתיות מתאימות, על מנת להגדיל את החשיפה הרלוונטית וליצר תנועה לתכני ידע כגון דפי נחיתה.

ניהול נכסים דיגיטליים – דגשים

  • אתר אינטרנט גמיש המאפשר הוספה והצבה של תכנים עפ”י שיקולי שיווק משתנים, ושיפור מתמיד של התוכן וההפצה עפ”י דוחות אנליטיקה.
  • מערך הדוק של ערוצי מדיה חברתית המעניק פוטנציאל חשיפה מקסימלי.
  • תהליכים מובנים לניהול תוכן והפצת תוכן – תבניות, פרוצדורות, הטמעה ארגונית.
  • מדף קונספטים (Of-the-shelf concepts) המאפשר תגובה מהירה ואיכותית להתפתחויות ולהזדמנויות עפ”י קווים מנחים לכל אחד מן הערוצים בתמהיל התוכן.
  • שפה – נוסח, חזות, סגנון – להעברה מהירה של מסרים ויצירת קשר מתגבר לטווח ארוך עם גולשים ומשתמשים, בראייה כוללת ובהתאמה למאפיינים הייחודיים של כל ערוץ בתמהיל התוכן.
  • מעקב ומדידה.

תמהיל התוכן מהווה תשתית לפעילות שיווקית – פיתוח, הפצה, מעקב – ליצירת חשיפה, מעורבות, שיתוף, שיחה ובהמשך ליד או מכירה. האתגר המקצועי הוא ניהול נכסים דיגיטליים אפקטיבי שבכוחו להניע את הפעילות באופן שוטף ולאורך זמן.


המשך ל- [parent] :: חזור ל- [previous]