הגורמים המשפיעים על שיווק אונליין

שיווק אונליין – מייצרים ומפיצים תוכן במגוון ערוצים למגוון קהלי יעד 24/7…

אם בעבר הפקת תוכן היתה מהלך שיווקי ייחודי, השקעה יוצאת דופן, צעד שובר שגרה – בעידן של שיווק אונליין, Content Marketing הוא הזרם המרכזי – המיינסטרים.

בעידן הדיגיטלי חשיבותו ומשקלו של התוכן בתמהיל השיווק עולה בהתמדה. בתחומים מסוימים הוא הנתיב העיקרי. האמצעים הקלאסיים כוללים כתבות שיווקיות (Advertorials), עלוני מידע, מגזינים וכמובן סרטוני וידאו ומולטימדיה.
בעבר פעילות שיווק באמצעות תוכן בוצעה במשורה, לקהלים נבחרים בלבד, בשל עלויות הפקה והפצה גבוהות.
בעידן הדיגיטלי שיווק אונליין באמצעות תוכן הוא שגרת יומיום עבור אנשי שיווק.

במרחב הדיגיטלי הפצה היא קומודיטי וצורות תוכן חדשות מאפשרות ייצור תוכן איכותי אפקטיבי בעלויות נמוכות (יחסית). הצרכנים/לקוחות מחוברים כמעט כל הזמן. המרחב הדיגיטלי הוא חלק מכל העולמות שלהם – בית, משפחה, עבודה, פנאי – והם מייצרים, צורכים ומשתפים תוכן דיגיטלי בלי הפסקה.

הגורמים המשפיעים על פעילות שיווק אונליין

  • תוכן עשיר (Rich Content) – טקסט, תמונה, וידאו, מולטימדיה, קול, דאטה
  • ניידות (Mobile) – עלייה בזמינות האינטרנט לצריכת תוכן דיגיטלי וליצירת תוכן
  • ריבוי ערוצים (Multi-Channel) – אתרים, רשתות חברתיות, אפליקציות, מנועי חיפוש
  • ריבוי פלטפורמות – מחשבים, טלפונים, טאבלטים ועוד
  • מערכות ניהול תוכן מתקדמות (CMS) – מסדי תוכן דינאמיים ופתרונות ענן
  • אינטגרציה עם מערכות מידע – פנים ארגוניות וחיצוניות
  • תוכן גולשים (UGC) – אינטראקציה מתמדת עם גולשים ומשתמשים
  • אפשרות למדוד ברמת דיוק גבוהה ובזמן אמת את יעילות השיווק והפרסום
  • כלים מתקדמים לניהול קמפיינים ממוקדים
  • התחדשנות מתמדת של מערכות וכלים

שיווק אונליין מבוסס על נוכחות רציפה במוקדי ההתרחשויות במרחב הדיגיטלי – אתרים, מדיה חברתית, אפליקציות ועוד. חוקי המשחק פשוטים: נוכחות יוצרת חשיפה שמחוללת תנועה. איך משיגים חשיפה? באמצעות תוכן רלוונטי, מעניין ומניע לפעולה. שיווק באמצעות תוכן בלי הפסקה.