מה זה תוכן שיווקי ואיך הוא עובד?

תוכן שיווקי איכותי יוצר חשיפה, מחולל תנועה ומניע לפעולה

לא משנה באיזה ענף אתם פועלים, B2C או B2B, האינטרנט היא הדרך המועדפת על לקוחותיכם לאיסוף מידע לצורך קבלת החלטה עסקית או צרכנית. במחשב, בטלפון או בטאבלט. אתם רק צריכים לספק תוכן שיווקי אפקטיבי.

כל הדרך, מהקליק הראשון ועד לביצוע פעולת המטרה, מרוצפת בשילובים שונים של טקסט, תמונה, וידאו, אודיו, מולטימדיה, קישורים, דאטה וממשקי הפעלה ותקשורת.
תוכן שיווקי, מקצועי וחוויתי שמחולל חשיפה לקהלי מטרה רלוונטיים במנועי חיפוש ומדיה חברתית, יוצר ענין, תומך בהתלבטויות, מוביל להחלטה ומניע לפעולה – רכישה, קשר, הזמנה, הצטרפות, תגובה, דרישת שירות, בקשה להצעת מחיר, המלצה, שיתוף ועוד.
תוכן איכותי רלוונטי ומניע לפעולה הוא הדלק של מכונת השיווק הדיגיטלי. המטרות שלך, התוכן שלך.

מערך אינטרנט אפקטיבי הוא תמהיל של מגוון סוגי תוכן שיווקי כאשר הדגשים ביניהם משתנים עפ”י מאפיינים שונים. לדוגמא: פלטפורמות מסחר אלקטרוני ישימו דגש על תוכן מכירתי כגון מוצרים ומבצעים, חברות טלפוניה וסלולר ידגישו תוכן שירותי שחוסך במוקדי השירות, עסקי תיירות ידגישו תוכן חוויתי ושירותי רפואה ידגישו תוכן מקצועי.
תוכן שיווקי יש לכולם: מי אנחנו, מה אנחנו עושים, מה מייחד אותנו, איך מתקשרים אלינו וכד’.
מכנה משותף נוסף הוא התוכן המערכתי – חדשות, מאמרים, סקירות, ראיונות ותכנים אחרים שרלוונטיים לתחומי הפעילות של העסק ולתחומי הענין של קהלי המטרה.

אינטרנט אפקטיבי: כמה תוכן צריך?

היקף פעילות התוכן משתנה עפ”י מאפייני העסק, אסטרגיית השיווק, משאבי התוכן ותמהיל הערוצים. הפעילות כוללת תוכן חדש והצפה של תוכן קיים עפ”י מגוון שיקולים. מערך התוכן צריך להתעדכן באופן שוטף, ברציפות ובתדירות סבירה. אתר אינטרנט צריך להתעדכן לפחות אחת לשבוע וערוצי מדיה חברתית לפחות מספר פעמים על פני השבוע. ערוצי מאגר כגון יו-טיוב יכולים להתעדכן אחת לחודש.

אינטרנט אפקטיבי: הכוונות לתוכן אופטימלי

  • התאמה לקידום אורגני במנועי חיפוש – ביטויים גנריים, ייחודיים ו”זנב ארוך”.
  • התאמה להפצה ויראלית ברשתות חברתיות – פייסבוק, גוגל+, טוויטר, פינטרסט ואחרות
  • שילוב פורמטים לתצוגות תוכן עשירות – טקסט, תמונה, וידאו
  • עריכה ועימוד ידידותיים – קריאה, צפייה, דפדוף
  • גיוון נושאים וסגנונות – מעטפת תכנים רלוונטיים ברמות זיקה שונות לתחומי הפעילות של העסק
  • תדירות ורציפות – יצירת הרגלי גלישה ושימוש

כלי המדידה בזמן אמת והתגובה המיידית לפעילות במרחב הדיגיטלי מאפשרים לזהות במהירות מה אפקטיבי יותר ומה פחות ולשכלל את תהליכי השיווק להשגת מקסימום אינטרנט אפקטיבי.