תכנון פתרון שיווק באמצעות תוכן

פתרון שיווק באמצעות תוכן – איך בונים ומנהלים מערך Content Marketing אפקטיבי?

פתרון שיווק באמצעות תוכן דיגיטלי הוא אתגר של כולם – תאגידים וחברות, עסקים ומשרדים, מוסדות ובעלי מקצועות חופשיים. כל מי שרוצה לקדם את ענייניו המקצועיים, העסקיים והמסחריים בעידן הדיגיטלי נדרש לפעילות תוכן. מה כדאי לדעת לפני שמתחילים לתכנן את מערך התוכן השיווקי…

המושג המקצועי שיווק באמצעות תוכן (Content Marketing) מתייחס לפעולות שיווקית/פרסומית הדורשת לא רק יצירת חשיפה אלא גם העמקה, מימוש נכונות של צרכן/לקוח להקדיש זמן ותשומת לב למסרים שיווקיים. שיווק באמצעות תוכן דיגיטלי מתאפיין בריבוי ערוצים היוצרים חשיפה מתמדת.
אופי הפעילות וכמובן התדירות וההיקף משתנים מחברה לחברה עפ”י צרכים ויכולות – אך הבסיס משותף לכולם. כי מערך תוכן שיווקי אפקטיבי דורש חשיבה ותכנון לטווח ארוך גם מתאגידי ענק וגם מעסקים קטנים.

11 יסודות לתכנון פתרון שיווק באמצעות תוכן

  • מיפוי צורכי התוכן בטווח קצר וארוך – שיווק, שירות, מכירות, תדמית ומיתוג, קשרי לקוחות, קשרים עסקיים.
  • ראייה כוללת של המרחב הדיגיטלי – אתרים, רשתות חברתיות, מנועי חיפוש, אפליקציות ועוד.
  • ארכיטקטורת תוכן חכמה – גמישות מירבית לצורכי שיווק משתנים ונוחות מירבית לעורכי ומנהלי תוכן.
  • אפיון פונקציונאלי ואפיון תוכן מפורטים לכל ערוץ פעילות.
  • תשתית ניהול תוכן מתקדמת (CMS) לאתר האינטרנט – לב הפעילות הדיגיטלית הרב ערוצית.
  • הקצאת משאבים – תוכן, עיצוב, וובמאסטר – ושדרת ניהול.
  • הערכות תפעולית – פרוצדורות מובנות, נוהלים לעדכון, הפצה, מענה ופעילויות תוכן נוספות.
  • יכולות אנליטיקה – כלים ומתודולוגיות למעקב וניתוח בזמן אמת.
  • מחויבות ארגונית – עדכניות, רלוונטיות.
  • תוכנית עבודה – יומית, שבועית, חודשית, רבעונית, שנתית, רב שנתית.
  • יעדים מדדי הצלחה ריאליים.

שיווק באמצעות תוכן הוא מאמץ מתמשך של רעיונאות, ייצור, הפקה והפצה של תוכן מסוגים שונים – תוכן שיווקי, מסחרי ומערכתי. תמהיל הכלים והערוצים נקבע עפ”י מאפייני השוק, אסטרטגיית השיווק והמשאבים לניהול פתרון שיווק באמצעות תוכן מוקפדת ורציפה.