תכנון ואפיון פתרונות אינטרנט

תכנון ואפיון פתרונות אינטרנט מודולאריים להשגת יעדי שיווק באינטרנט תוך חיסכון בעלויות ובזמן פיתוח

פתרונות אינטרנט - תכנון במחשבה קדימה

אנו מספקים שירותי תכנון ואפיון לתאגידים, חברות ועסקים הדורשים פתרונות אינטרנט אפקטיביים לשיווק, קידום מכירות ושירות לקוחות.
ל-RMCM מוניטין של איכות וחדשנות פורצת דרך בתכנון ואפיון פתרונות אינטרנט. הפתרונות שתכננו עבור לקוחותינו משיגים יעילות שיווקית גבוהה לאורך זמן, מצטיינים בגמישות מירבית ומתאפיינים בנוחות תפעולית. כולם עומדים ביעדים, חלקם אף זכו בפרסים יוקרתיים ולשבחים בעיתונות המקצועית.

מה כולל תכנון ואפיון של פתרונות אינטרנט וכמה זה באמת חשוב?

תכנון ואפיון פתרונות אינטרנט לעסקים

השלב הראשון בתכנון פרויקט אינטרנט הוא – כמובן – תחקיר שיווקי יסודי ומעמיק: לימוד עולמות התוכן והידע, הכרת קהלי המטרה ומאפייני הלקוחות, הבנת תהליכי המכירה והשירות, סקירת זירות הפעילות והמתחרים, זיהוי יתרונות, חסרונות, הזדמנויות וסיכונים (SWOT) ומיפוי של היכולות, הכלים והמשאבים.

אחד הפרקים המשמעותיים ביותר בשלב התכנון והאפיון הוא סימולציות של תסריטי גלישה ושימוש. את זה ניתן לעשות רק על בסיס תחקיר מקצועי והבנה מהותית של התהליכים העסקיים והמסחריים.

כאשר אנו מצוידים במידע מקיף על העסק ולקוחותיו ומבינים לעומק את הצרכים והיכולות, מתבצע ניתוח של הפוטנציאל הדיגיטלי בטווח הקצר והארוך, בשלושת המישורים של פעילות השיווק הדיגיטלי:
– רכש לקוחות
– שימור לקוחות
– טיפוח לקוחות

הבנת הפוטנציאל הדיגיטלי מאפשרת להתחיל לתכנן ולאפיין בפועל: לקבוע יעדים ריאליים, לבחון דרכים למימוש, להגיע לתובנות מדויקות ולספק המלצות מעשיות.
בסוף הכל מתגבש למפת דרכים מפורטת ומדויקת לפיתוח ויישום של פתרון אינטרנט מניב.

שלב התכנון והאפיון של פתרון אינטרנט הוא, למעשה, מיני-פרויקט עם שלבים משלו, שחלקם מתבצעים במדורג וחלקם במקביל.
התוצר השלם מספק תמונה מלאה של חזון דיגיטלי מודולרי הנותן מענה הן לצרכים ולאתגרים המיידיים והן למטרות וליעדים ארוכי הטווח – לאן אפשר להגיע ואיך עושים את זה הכי חכם, הכי גמיש, הכי מהר והכי חסכוני.

כן, כל שקל וכל דקה שמושקעים בתכנון ובאפיון חוסכים הרבה כסף והרבה זמן בהמשך. הרבה.
זאת ועוד; הניסיון מוכיח כי פרויקטים המבוססים על תכנון ואפיון מוקפדים, משיגים את היעדים ומניבים יותר תוצאות לאורך זמן.

אסטרטגיית דיגיטל – בסיס משותף לכל הגורמים בפרויקט

אסטרטגיית שיווק באמצעות תוכן

אסטרטגיית דיגיטל היא הגשר בין התיאוריה למעשה, בין רשימת הצרכים והדרישות לבין דרכי הפעולה והעקרונות ליישום, בין החזון השיווקי לפרקטיקה התפעולית. בין החלום הגדול לבין השלבים בדרך.
התוצר הוא מסמך המרכז את כל ההגדרות והקווים המנחים על-פיהם יבוצע ויתקדם הפרויקט.

אסטרטגיית הדיגיטל מבטיחה כי כל הגורמים המעורבים בפרויקט – מאפיינים, מעצבים, מתכנתים, אנשי תוכן ומנהלים – יעבדו על בסיס משותף וברור.
אף אחד לא יוצר לדרך בלי להבין את אסטרטגיית הדיגיטל.

אפיון חוויית לקוח (UX) – איך עושים לקוחות מרוצים?

חווית לקוח / חווית משתמש

פרויקט אינטרנט עשוי לכלול מספר ערוצים (אתר, אפליקציה, מדיה חברתית וכד’) שנועדו לשרת יעדים עסקיים ומסחריים (B2C או B2B). כלומר, לתמוך בלקוחות / צרכנים / משתמשים – פוטנציאליים וקיימים – במצבים שונים של התלבטות והחלטה.

בכל רגע נתון מתקיימת אינטראקציה עם לקוח / צרכן / משתמש שצריך להיות מספיק שבע רצון כדי להתקדם לאינטראקציה הבאה – מייד או במועד מאוחר יותר, באותו ערוץ או בערוץ אחר.

אפיון חוויית לקוח (UX) מתווה את הדרכים שיבטיחו חוויית חיובית של כל לקוח בכל מצב – איך עושים לקוחות מרוצים שמקבלים החלטות חיוביות.

אפיון תוכן – לשכנע, להוביל, להפעיל

אפיון תוכן

האינטראקציה עם לקוחות / צרכנים משתמשים בכל ערוצי הפעילות היא בפועל אינטראקציה עם תוכן כלשהו – פרסומת, דף מידע, דף נחיתה, וידאו, מצגת, מאמר, סטטוס, ציוץ, טופס אלקטרוני, ניוזלטר, כפתור הפעלה, לינק להמשך.
לתוכן פנים רבות והוא צריך לעשות עבודה – לשכנע, להוביל, להפעיל.

אפיון התוכן הוא אוסף של הגדרות – תכולות, מסרים, צורה, סגנון, הקשרים ועוד – שמנחה את יוצרי התוכן ומעצבי התוכן ומבטיח תוצרי תוכן רלוונטיים, איכותיים וממוקדים.
אפיון תוכן מדויק מאפשר ליוצרים ולמעצבים לספק תוכן אפקטיבי בזמן קצר.

ארכיטקטורת תוכן – איך לתכנן, לבנות ולתפעל את מסד התוכן

ארכיטקטורת תוכן

אם פרויקט אינטרנט הוא בעיקרו פרויקט תוכן, אז הטיפול בתוכן ותהליכי התוכן חייבים להיות מהוקצעים, נוחים ומהירים. זוהי ליבת הפעילות בפרויקט אינטרנט חי ותוסס.

ארכיטקטורת תוכן מתייחסת ללוגיסטיקה של התוכן – אחסון, אישור, הזנה, הפצה, מעקב, ארכיון וכד’.
באמצעות ארכיטקטורת התוכן יודעים מאפייני ומתכנתי הפרויקט כיצד לתכנון ולבנות את מסד התוכן, ומנהלי הפרויקט יודעים כיצד לתפעל אותו.

אפיון פונקציונאלי – התנהגות הפתרון האינטרנטי

אפיון פונקציונלי

אפיון פונקציונאלי הוא “התרגום” של כל האפיונים, הדרישות והרעיונות לשפת הטכנולוגיה. הכל מקבל את המענה לשאלות שמתחילות במילה ‘איך’ ובמילים ‘מה קורה כש…’.
כל מידע, הידע, התובנות וההחלטות שנצברו עד כה הופכים להוראות הפעלה, תהליכים דיגיטליים, תפריטי ניווט, כפתורים, מודולים, הודעות וכל השאר.

האפיון הפונקציונאלי מטפל בפרטי הפרטים של התנהגות הפתרון האינטרנטי. מסמך האפיון מהווה למעשה הדמיה כתובה של הפתרון.
עם אפיון פונקציונאלי המתכנתים יכולים להתחיל לתכנת ומעצבים יכולים להתחיל לעצב. לכל דילמה יש מענה, לכל שאלה יש תשובה, לכל אתגר יש פתרון.

אפיון פונקציונאלי הוא השלב הרגיש ביותר בתכנון ואפיון של פתרונות אינטרנט, היות וטעויות באפיון פונקציונאלי הן הקשות והיקרות ביותר לתיקון.

אפיון תבניות תצוגה – הדמיה חזותית של הפתרון האינטרנטי

אפיון תבניות תצוגה ועבודה

אפיון תבניות תצוגה הוא תוצר נלווה של אפיון פונקציונאלי, הכולל סכמות של דפים, מודולים ורכיבים. באמצעות הסכמות קל יותר להבין את האפיון הפונקציונאלי ואת התנהגות הפתרון בפועל במצבים השונים. הדמיה חזותית של הפתרון האינטרנטי.

עבור מנהלי הפרויקט הסכמות הן כלי לבקרת התכנון והאפיון, המתרגם להם את המלל המקצועי לתוצר חזותי.
עבור המתכנתים והעצבים הסכמות הן נקודת ייחוס מקצועית לתוצר הסופי הנדרש והמצופה מהם.

תכלס, מהם התוצרים של תכנון ואפיון פתרונות אינטרנט?

בעיקר מסמכים ומצגות שבסוף תהליך התכנון והאפיון נארזים באופן מסודר למסמך מרכז – ספר הפרויקט – שאיתו יוצאים לדרך.
ספר הפרויקט הוא “מסמך חי” שמתעדכן במהלך שלבי העיצוב, הפיתוח והיישום.

תוצר נוסף וחשוב של תהליך תכנון ואפיון פתרון אינטרנט: סדנא בה מוצג ספר הפרויקט בפני צוותי העיצוב, הפיתוח, היישום, התוכן והניהול.

מעל הכל, תכנון ואפיון שמבוצעים באופן מקצועי ויסודי מאפשרים להבין את הפרויקט ברמת דיוק גבוהה לפני שמשקיעים את “הכסף הגדול”. כלומר, התוצר הוא שקט נפשי ובטחון בהחלטות.

למען הסר ספק; כל פרויקט אינטרנט, גם המתוכנן והמאופיין ביותר, חווה הפתעות כאלה ואחרות וצמתי החלטה. אבל, כאשר יש ספר פרויקט מקיף ומדויק יש כלים מובנים למענה מהיר וברור.
ספר פרויקט מבטיח שליטה, בקרה ואחריות תקציבית.

פרויקטים שנכנסים לשלבי עיצוב ופיתוח ללא ספר פרויקט מדויק ומוקפד הופכים בפועל לפרויקטים מאולתרים, כאשר צוותי העיצוב והפיתוח נדרשים למעשה לאפיין תוך כדי תנועה.

כמה זמן דרוש לשלב התכנון והאפיון?

התשובה המדויקת היא ‘כמה שצריך’. מובן כי משך הזמן בו ניתן לספק תכנון ואפיון מקצועיים ואפקטיביים משתנה מפרויקט לפרויקט עפ”י מגוון פרמטרים – תחרותיות הענף, דרישות רגולציה, מאפייני תהליכי מכירה, מורכבות התוכן ועוד.

מדדים להערכת זמן פרויקט תכנון ואפיון של פתרון אינטרנט

  • תחקיר: 5 – 50 שעות
  • ניתוח ואסטרטגיה: 10 – 50
  • אפיונים: 20 – 200 שעות
  • הכנת ספר פרויקט: 5 – 30 שעות
  • הכנת והגשת סדנא: 10 – 20 שעות

כבר היו פרויקטי תכנון ואפיון קצרים יותר וארוכים יותר, אך באופן כללי נדרשים 50 – 350 שעות.
במונחים קלנדריים: שבועיים עד שלושה חודשים.
שווה כל רגע.

מהם היתרונות של RMCM בתכנון ואפיון פתרונות דיגיטל לשיווק?

  • ניסיון יוצא דופן בתכנון ואפיון פתרונות אינטרנט.
  • מוניטין של חדשנות.
  • ידע שיווקי רחב והיכרות עם מגוון ענפים ושווקים.
  • התמצאות רחבה ועמוקה בטכנולוגיות ומתודולוגיות לשיווק דיגיטלי וניהול תוכן.
  • שיטות תכנון ואפיון ייחודיות.
  • יכולת להבין ולחבר את כל העולמות: שיווק, טכנולוגיה, תוכן ועיצוב.
  • תהליך שקוף המאפשר ללקוח בקרה על תוצרי התכנון והאפיון לאורך כל הדרך.
  • תפיסת פתרון מודולארית וגמישה המאפשרת להתחיל בקטן ולגדול בקצב מהיר.